Bir İnsan Evlenme Teklifi Almadan Neden Evlenir?

Bir insan evlenme teklifi almadan neden evlenir?  Kabul ediyorum soru çok iyi. Aynı zamanda biraz da sıkıntılı olabilir. Bunun üzerine yazmak biraz zorlar gibi. Çünkü biraz düşünmek ve ona göre yazmak lazım. Hem teklif alarak yorumlamak hem de bu teklifi almadan yorumlamak gerekiyor. Birde evliliğin görücü usulü mü, yoksa karşılıklı bir birliktelik üzerine mi olduğunu da hesaba katmak gerekiyor. Yani severek mi olduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor. Hadi başlayalım o zaman.

        Bir insan evlenme teklifi almadan neden evlenir?  Kabul ediyorum soru çok iyi. Aynı zamanda biraz da sıkıntılı olabilir. Bunun üzerine yazmak biraz zorlar gibi. Çünkü biraz düşünmek ve ona göre yazmak lazım. Hem teklif alarak yorumlamak hem de bu teklifi almadan yorumlamak gerekiyor. Birde evliliğin görücü usulü mü, yoksa karşılıklı bir birliktelik üzerine mi olduğunu da hesaba katmak gerekiyor. Yani severek mi olduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor. Hadi başlayalım o zaman.
        İlk önce görücü usulü evlilik üzerine biraz konuşmak istiyorum. Bu tür evliliklerde evlenme teklifi beklendiği söylenemez. Bu teklif daha çok aileye yapılır. Aile tarafından önce erkek haberdar edilir. Böyle bir kız var ister misin onunla evlenmeyi diye. Erkek onaylar ise bu sefer kız tarafına bu haber bildirilir. Daha sonra da kız tarafı bu haberi kendi kızına söyler. Bu sayede evlenme isteğini bu şekilde duymuş olur. Oda kabul eder ise erkek ailesini alır ve kızı görmeye evlerine giderler. Sonrasında kız erkek yalnız bırakılır bir odada ve yarım saat bilemedin bir saatlik konuşmadan sonra olumlu ise cevapları evlilik yoluna girerler. Hemen evlenmez bir süre görüşmeler de olur. Sonrasında netleşir ve evlenirler.  
        Sonrasından da bir evlilik teklifi beklenmez ve evlenilir. Bu arada görücü usulü evlenmiş biri bunları aynen yaşadı mı bilmiyorum. Benim bildiğim kadarıyla yorumladım. Belki daha uzun süre de olabilir veya olayların gidişatı farklı olabilir. O yüzden o kısım için bir şey diyemiyorum. Genel olarak görücü usulü evlilik böyle oluyor. O yüzden evlilik teklifi pek olmaz. Tabi buna rağmen güzel bir evlilik teklifi yapan çok insan da vardır. Bu illa görücü usulü diye yok sayan yok yani. Tabi yapar yapmaz bu kişileri bağlar. Her genç kızın hayali mi bilmiyorum. O yüzden kişide bittiğini de söylemek gerekiyor. 
        Peki, gel gelelim karşılıklı bir görüşme sonucu yapılan bir evliliğe. Bu teklif her hâlükârda yapılması gerekiyor diye düşünüyorum. Sevdiğin insana bunu sorman gerekiyor. Yani şöyle demek istiyorum, bir insan ile evlenmek için iki tarafında bu konuda emin olması ve birbirini çok sevmesi gerekiyor. Tamam, en azından onunla evlenmek istemesi gerekiyor. Öteki türlü bir insan ile neden evlenilir. Aynı zamanda bu teklif illa süslü bir gece veya gündüzde kutlama şeklinde olarak olması gerekiyor diye de söylemiyorum. Hani evlilik için bir konuşma şart. Bu olmadan direkt evlenen var mıdır? Bu sorgulanır işte. Birde kızlar için bu teklif biraz önemli diye düşünüyorum. Birde şu dönem için konuşur isek daha da önem arz ediyor. Çünkü bunu paylaşmak ve bildirmek ister çoğu insan. Yoksa anlamlı görünmez. Daha doğrusu kimse görmez ise anlamlı olmaz onlar için.
        Bu iki insan okumuş ve belli bir yere gelmiş insanlar ise daha da önemlidir. Sonuçta bunun için bir teklif şart. Hım şunu illa erkek teklif eder de demiyorum. Bana göre evlilik teklifinin de cinsiyeti yoktur. Her iki tarafında bu teklifi yapabilmesi gerekiyor. Ama konu bu teklif olmadan evlilik oluyorsa değişir. Erkekler bu teklif olayına pek önem vermez. Bunu kabul ediyorum. Belki unutur veya önemsemez. Bu da sıkıntılı değil midir? Sonuçta evlenmek istediğin kadın için bu anı ölümsüzleştirmek gerekiyor. Aynı zamanda kendin içinde bunu yapman gerekiyor. Bu onun için önemli olması gerekiyor. Kiminle evlendiği önemli olduğu gibi.
        Bir insan bu teklifi almadan neden evlenir? Gerçekten bu sorgulanması gereken bir sorudur. Çok sevdiği ve onu bırakamadığı için midir? Belki de onu kaybetmekten çok korktuğu için buna bile gerek duymadığından mıdır? Yoksa da bu seçenek ona o kadar mantıklı geliyordur ki teklife ihtiyaç bile duymadığı için midir? Buna hiç bu yönden baktınız mı? Şuan her yönden sorguluyorum ben. Doğru yanlış tartışmaya açık bir konudur. Evlilik teklifinin para ile alakası da yoktur. Bu içten gelen bir sorudur. Kısacası ''Ben seni hayatımın sonuna kadar yanımda istiyorum. Sende istiyor musun?'' demenin farklı versiyonudur. Bunu demiyorsa neden evleniyor o zaman. Sırf evlenmek için mi acaba. Böyle ise yaptığının ne kadar kötü olduğunun farkında değildir. 
        Evlilik kutsal bir şeydir bana göre. Her insan ile de bunu yapamazsın. Senin dengin olmalıdır. Daha doğrusu sen olabilmelidir. Sen gibi yaşamayı sevmesi gerekiyor. Sensiz yaşamaktan zevk almıyor olması gerekiyor. Bunlar yoksa öylesine olan bir evliliktir. İşte o zaman teklifte önemsiz kalabilir. Bu yanlış bir şey. Bu teklif karşılıklı olmalıdır. İki tarafında cevabının evet olması gerekiyor. Tek cevap yeterli olmamalıdır. Hiç sorgulamadan ve bu konuşma olmadan direkt nikâh yapılıyorsa bunu düşünmek gerekiyor. Neden bunu yaptı diye. Çok zor durumda mıydı da bunu yaptı, yoksa başka seçeneği olmadığı için mi yaptı. Ben bunların hepsini sorgulardım sanırım. 
        Bu yüzdendir evlenme teklifi almayan biri neden bunu kabul etti derim. Onu buna iten neden nedir? Artık umursamadığı için mi, yoksa sırf evlenmek istediği için mi? Belki de seçenek çok iyi geldi ve bunu kullanmak istediği içindir. Her koşulda sanırım kişi kendisini düşünüyor. Karşı tarafı değil. Bu da bana biraz bencilce geliyor. Sonuçta sadece kendinizi düşündüğünüz bir evlilik ne kadar sağlıklı olabilir ki. Bunu bir erkekte sorgulamalıdır. Bu kız benim teklifimi duymadan neden benimle evlendi. Aynı zamanda bu teklifi oda yapmadı o zaman neden evleniyor benimle demelidir. Kendisi de bu kadar zor durumda mı ki hiç bunu sorgulamadan kabul ediyor ve evleniyor. Sırf evlenmek için mi oluyor bu evlilik. O zaman karşılıklı istek ve talep doğrultusunda mı oluyor. Bencillik karşılıklı, sevgi karşılıklı ve de çıkarlar da karşılıklı oluyor. O zaman sıkıntı yok. 
        Evlilik teklifi önemlidir. Bunun muhabbeti olmak zorundadır. Biz bir yola gireceğiz ona göre konuşalım demektir. Yok, yapılmıyorsa evlenmeyin derim. Çünkü siz evlenmiyor sadece zaman öldürmeye çalışıyorsunuz. O da ne kadar sürer belirsiz. İlerde bu evlilikten çocuk olacak ve sonradan çocuk soracak, anne veya baba nasıl evlendiniz diye. İki tarafta öyle oldu, evlendik mi diyecekler. Sırf çocuğa güzel cevap vermek için bile bu teklif yapılmalıdır. Hele ki severek evlenen insanların bunu hesaplaması gerekiyor. Ki görücü usulünün bile bir teklifi vardır. Anneni gördüm çok beğendim ve onunla evlenmek istedim demek ile öylesine evlendik demek çok farklı. Hikâyenin başlangıcı yok ise sonu da yoktur. Mutlu mu olunur bilemem. Belki tam tersi anlaşılır. Eğer ki iki taraf da umursamaz ise çok iyi anlaşır. Yok, biri umursar ise işte o zaman evlilik nasıl ilerler bilinmez. 
        O yüzden evlenmeyi düşünürseniz önce bu teklifi yapın sonra evlenin. Nikâh kıyıldıktan sonra evlilik teklifi beklenmez herhalde. Bekleniyorsa da artık geç kalınmıştır. Bu önceden olması gereken bir durumdur. Benim fikrime göre en azından. Biri sizi seviyorsa bu teklifi güzel bir şekilde size eder ve sizde kabul edersiniz. Tabi sizde aynı sevgi ile karşılık veriyorsanız. Hatta sizde bu teklifi ona sunun ve emin olun derim. Sonrasında güzel bir anınız olur. Bundan güzeli yoktur bence. O yüzden size değer veren ve sizin varlığınız ile neşesi artan insanlar ile evlenin. Öylesine evlenmek isteyen insanlar ile de evlenmeyin. Bu çok önemli bir karardır. Kişi kendisine önem vermiyorsa size de önem vermez. Bunu hiç bir zaman unutmayın. O yüzden bu teklif önemlidir. Kendisini seven insan bu teklifi yapar. Yapmadan evleniyorsanız da sizde bir sıkıntı var demektir. Üzülerek söylüyorum ki sevgi ve birliktelik çok başka bir şeydir. 
        Evlilik karşılıklı sevgi ve paylaşma ile olur. Öteki türlüsü mış gibi yapılır. Ki bunu yapan o kadar çok insan var ki. Üzülüyor insan bunları görünce. Umarım sizlerin güzel evlilikleri vardır. Birde umarım güzel evlilik teklifleriniz vardır. Hatta kısaca bunları yorumda okumak isterim. Hatta bana katılıp katılmadığınızı da belirtirseniz sevinirim. Evli olmayan insanlar içinde güzel evlilikler dilerim. Her şey gönlünüzce olsun. Sevgiyle kalın. 😊💕🌹

Yorumlar

  1. Unir tu vida con otra persona es duro sean cuales fueran las razones. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Creo que es muy difícil. El matrimonio no es una decisión que deba tomarse a la ligera. Yo también te envié un beso. 😊

      Sil
  2. the decision to marry without a formal proposal can stem from various cultural, personal, and relational factors....
    exploring both perspectives—receiving and not receiving a proposal—adds depth to the discussion...
    additionally, considering the context of arranged marriages versus those based on mutual affection offers valuable insight into the dynamics at play....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of course, mutual cultural influence is also important. But no matter what culture or country it is, we need to talk about this marriage. You need to be sure that you want to get married, and the other person needs to be sure too. The rest will come naturally. Stay with love. 😊

      Sil
  3. Infelizmente casamentos arranjados eram comuns antigamente, ainda bem que não vivi nesta época. Um bom casamento deve ser baseado no amor mútuo, respeito e afinidades.
    Beijos!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eu concordo com você completamente. Eu também penso como você sobre esse assunto. O que chamamos de casamento é algo baseado no amor, respeito e confiança mútuos. Espero que todo casamento seja sobre isso. Amor e beijos. 😊

      Sil
  4. Soru sorulunca gerçekten neden öyle ki diyor insan ama herkesin de farklı bir karaktere sahip olduğu geliyor aklına.İki kişi bu konuda anlaşabildikten sonra sıkıntı yok yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya tabi ki sorun yok ama bu muhabbet olmadan direkt evlenir mi insan diye düşünmüyor değil. Zaten anlaştıktan sonra sıkıntı yoktur. Ama yine de bu konuşma ve soru şart gibi geldi. 😊

      Sil
  5. Evlilik teklifi almadan neden evlenir insan? Bu sorunun cevabı herkese göre değişebilir, bilmiyorum belki hayat şartları, belki içinde yaşadığı başka bir his...
    Ben kendi adıma sade evlenme tekliflerini çok seviyorum. Süslü püslü organizasyonlu değil, hiç beklenmediği anda çok doğal bir şekilde olanlar aşırı hoşuma gidiyor. Gösterişi hiçbir zaman sevmem, bana sahte geliyor. Bu benim düşüncem, herkesin bu konudaki düşüncesi bende farklı.
    Evlilik zor bir şey bence, pek benlik değil. Çünkü iki farklı insan aynı evin içinde yaşamaya çalışıyor ve bence aşırı zor bir şey başarıyorlar, başarabilenlere helal olsun diyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende buna katılıyorum. Bunun cevabi her insana göre değişir. Ama olmadığında da neden ne diyr sorgulamıyor değil insan. 😊
      Düşünceniz güzel bence ve daha samimi. Amaç gösteriş değil zaten burada amaç gerçek bir birliktelik için atılan ilk adım. O gösteriş ile atılması bana da samimi gelmiyor. Evet sürpriz olsun ama kişinin sevdiği türden olsun.
      Evliliğin zor olma konusuna katılıyorum. Aynı evde yaşamak kolay olmasa gerek. Umarım başarılı olur insanlar bu konuda. Sizinde gönlünüzce olsun. Sevgiler. 😊

      Sil
  6. ne kadar ilginç bir konuda yazmışsın. sadece evlenmek için sürekli olarak birileri ile görüşenler oluyor, o kişilerden biri evlenmek isteyinceye dek büssürü insanla görüşüyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok ilginç konu bende kabul ediyorum. Arada esiyor demek. 😊 Yani o bakımdan doğru diyorsun teklife de gerek duymuyorlar. Bende bilmedim bunu. 😊

      Sil
  7. Bugün eşimle küstüm. Bu nedenle teklifli, teklifsiz evliliğin delilik olduğunu düşünüyorum bugün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ama bu yorum beni etkiledi şimdi. Ne diyeceğimi bilemedim. 😊 Tekrar barışınca bunu tartışalım sizinle. Sevgiler. 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgililer Günü

Kadıköy Boğa Heykeli

Buz Prenses - Camilla Läckberg (Kitap)

Ağaç Ev Sohbetleri 223

Ömür Dediğimiz Nedir?

Yazı Yazmak!

Ağaç Ev Sohbetleri 221