Düşünme!

Mış gibi düşünecek isen hiç düşünme daha iyi...

         İnsanların düşünüyor gibi yapıp aslında düşünmemeleri gibi bir durum vardır. İşte o insanlara özel bir yazım bu ve buradan onlara düşünmemelerini söylüyorum. Mış gibi yapmak yerine hiç yapmamak daha sağlıklı emin olabilirsiniz. Bu konuda karşınızdaki insandan önce kendinize dürüst olun. 

        Bu konu hakkında neden yazdığıma gelince günlük hayatta sık sık karşılaştığımız bir durum olduğu için yazıyorum. Çünkü bu biraz rahatsız edici olabiliyor. Tabi bilip anlayan insan için geçerli. Ne kadar mümkün olur bilmem ama en azından denemeye değer diye düşünüyorum. Bakalım kimler payına düşeni alacak. Ya da kimler gerçek anlamda kendine dürüst olacak. 

        Şimdi gelelim asıl mevzumuza ve bizi düşünüyormuş gibi yapan insanlara... Başta da belirttiğim gibi düşünüyormuş gibi yapmak yerine gerçekten düşünse ya insanlar bizleri, sizleri veya herkesi. Bunu yapmak çok mu zor acaba? Sizce de bu oldukça zor bir şey midir? Bana kalırsa değildir. Aksine oldukça kolay ve anlaşılır bir durum. Hatta bunu yapmak yerine gerçekleri dile getirecek kadar dürüst olmak daha da güzel olabilir. Belki de daha samimi de olabilir. Denemeden bilinmez.

        İnsanlar dürüst olayım derken de saygı sınırını da aşmaz umarım. Malum bu oldukça hassas bir konudur. Önemli olan fikirlerinizi dile getirirken samimi ve içten olmaktadır. Aynı zamanda saygılı ve seviyeli bir şekilde bunu ifade etmektir. Yoksa pek mümkün olmasa gerek. İnsanların her daim sınırını bilmesi ve ona göre hareket etmesi gerekiyor. Yoksa maalesef durumlar istediğimiz gibi sonuçlanmayabilir. 

        Birini düşünmek ve onu önemsemek demek gerçek anlamda bunu hissettirmek demektir. Bu her ilişki ve durumda mümkündür. Seni seviyorum cümlesinin illa sözler olarak dile getirilmeye ihtiyacı yoktur. Bazen bunu hissettirmek ile mümkün olabilir. Sevdiği bir yemeği yapıp bunu ona sürpriz olarak vermek gibi. Yemek diyorum, çünkü ben yemek ile mutlu olurum. Aynı zamanda kendimi daha değerli hissederim. Tabi sevdiğim şeylerden bahsetmekte her zaman hoşuma gidiyor. Tabi bu durum başka biri için değişkenlik gösterebilir. Yani sizi düşündüğünü göstermenin her zaman bir yolu vardır. Düşünüyorum adı altında söylenen yalanlara veya imalara gerek yoktur. 

        İş yerlerinde bu durumu daha çok yaşar ve daha çok maruz kalırız. İş arkadaşlarımızın bizi düşündüklerini her daim söylediklerini duyarsınız. Peki, bunu gerçek anlamda yapan kimlerdir acaba? Bunu sorguladınız mı? Gerçekten bunu hepsi yapıyor mudur? Arada gerçekten düşünen insanlar olduğunu da biliyorum. Buna sonuna kadar inanıyorum ama şöyle bir gerçeği unutmamak gerekiyor ki, iş ortamı rekabetin olduğu bir ortam. O yüzden kişiler sizi kendinden çok düşünmesi size de doğru geliyor mudur? Bazen bunun samimi olmadığını düşünüyorum. Bu yüzden bu sözleri herkese kullanan insanları anlamıyorum. Ki bu söyleyerek yapılan bir şey değildir. Tam tersi uygulayarak ve hissettirilerek gösterilecek bir kavramdır. 

        Sizler bu konuda benim gibi mi düşünürsünüz bilmem. Belki daha farklı amaçlar olduğu da gerçektir ama düşünüyorum kelimesi yerine gerçek anlamda düşünülmeye ve önemsenmeye ihtiyacımız var. Söz ile değil de bunu duygu, düşünce ve tepkiler ile göstermeye gayret edelim. Bazen duymaktan çok görmek isteriz. O yüzden değer veriyorsanız, bunu gizli saklı değil açıkça yapmaktan çekinmeyin. Hayat bu karşımıza ne tür insan çıkacağını bilemiyoruz. Umarım her ilişkide olduğu gibi iş ortamında da bu samimiyeti yakalarız ve daha mutlu oluruz. 

        Bizleri gerçek anlamda düşünen ve seven insanlarla olmayı diliyorum. Sevgiyle kalın. 😊💜🌸   

Yorumlar

  1. Uno no debe fingir para encajar . Te mando un beso.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Definitivamente lo es. No tiene sentido pretender pensar. Yo también te envié un beso. 😊

      Sil
  2. Bu galiba çağımızın getirdiği sorunlardan biri. Çok fazla yer değiştirdiğimizden etrafımızdaki insanlar da sürekli değişiyor. Daha bir insanı tam tanıyamadan başka bir yere taşınıyoruz. Yıllar süren komşuluklar yok. Bir de sosyal medya sorunu var. Burada da görünüşte insanların çok fazla arkadaşı var. Ama hep değişken. Samimi ilişkiler kuracak, değer verip dinleyecek zamanı yok kimsenin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bu tespitiniz. Sürekli değişkenlik halindeyiz. Yer, mekan ve en önemlisi insan. Bu yüzden bir yere tutunup kalamıyoruz. Belki de bundandır gerçek düşünenleri arada kaybetmemiz. Yazık oluyor o zaman. Sosyal medyada arkadaş çoktur gerçekte yoktur. 😊

      Sil
  3. Bakışlar, davranışlar, konuşurken ki tavırlar samimi mi değil mi ele veriyor karşısındaki kişiyi düşünüp düşünmediğini bana kalırsa. Arada sevgi varsa zaten kendiliğinden gelecektir düşüncelere. İster uzağında ister yakınında olsun zihnin baş koltuğu sevdikleri için rezerve edilmiştir. :)
    Bu harika paylaşım için teşekkür ediyorum Peliş Hanım.
    Siz de sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ifade ettiniz. Kesinlikle katılıyorum size. Bazı şeyler illa göstermelik olmaz. Bakışlar ve mimikler de bunu belli eder. Samimi değilse insan anlar. Daha doğrusu hisseder. Zihnin baş koltuğu sevdiklerimize rezerve olmalı bence de. Sevdim bunu. 😊
      Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim Nazlı Hanım. Sevgiyle kalın. 😊

      Sil
  4. Sevdiğin yemek zor yapılan bir yemek değildir umarım. Sevdiklerin sana yemek yaparken zorlanmasınlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek ayrımı yapmak çok şükür. Arada daha çok sevdiğim olabilir o başka. Ondan sorun değil. Biri bana özel yemek yapsın mutlu olurum. Ne yaptığına bakmam. O yüzden zorlanmazlar diye düşünüyorum. 😊

      Sil
  5. Çok hak veriyorum ben de yalan sözler duymaktansa hiç duymamayı tercih ederim :) Çoğu kişinin daha çok kendini düşündüğü fark ettiğim için artık daha az beklentiliyim ve daha hızlı mesafe koyabiliyorum yoksa üzülmek kaçınılmaz oluyor. Bu konuda çok hayal kırıklığı yaşamışlığım var maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. Mesafe şart oluyor. Yoksa kırılan ve üzülen bizler oluyoruz. Sizin için üzüldüm. Umarım artık hayal kırıklığına uğramaz ve daha mutlu olursunuz. Gerçek anlamda değer görüp sevilmenizi dilerim. Sevgiyle kalın. 😊

      Sil
  6. A hipocrisia é uma atitude dominante na sociedade atual.
    E, para muitas pessoas, a verdade é muito incómoda...
    Excelente texto, para ler e refletir.
    Tenha uma ótima semana.
    Um abraço.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Infelizmente, o que você diz é verdade. As pessoas ficam tristes com isso. Espero que esses problemas diminuam e acabem. Obrigado por seu comentário agradável. Estou feliz que você gostou. Tenha um bom dia. Atenciosamente. 😊

      Sil
  7. Merhabalar.
    Düşünmediğim ve benimsemediğim birini; düşünüyor ve önemsiyor gibi görünüyorsam; ben buna "yağcılık, ikiyüzlülük" diyorum. Yağcılığı ve iki yüzlülüğü de asla yapamam ve beceremem. Elbette birini gerçekten ve samimi olarak düşünüyor ve önemsiyorsam da bunun bir mesafesi ve kıvamı olmalı; düşünme ve önemseme araçları da ölçülü kullanmalı; karşı tarafı rahatsız edecek boyutlarda olmamalı. Bizi düşündüğünü ve önemsediğini bizlere hissettirmek isteyen kişiler de aynı seviyede ve ölçülerde olmalı. Eğer aşırı bir şekilde düşünme ve önemseme gösterilmeye ve hissettirilmeye çalışılıyorsa, ben bu aşırı ilgiden nem kaparım ve karşı tarafın samimi olmadığına ve mutlaka bir çıkar peşinde olduğuna inanırım.

    Güzel bir konuydu. Aslında bu konu, öyle birkaç parağrafa sığdırılarak anlatılacak bir konu değil, ama, ancak bu kadar özetlenebilir. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Cenab-ı Hakk bizleri, gerçek anlamda düşünen ve önemseyen kişilerle beraber eylesin, samimi olmayıp çıkar ve menfaat peşinde olanlardan da uzak eylesin.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  8. Dediklerinize bende katılıyorum. Aynen mesele iki yüzlü olmakta. Hatta bunu kendi çıkarları doğrultusunda kullanma da. Bu tür insanların azalması ve çevremizde bulunmaması gerekiyor. O kadar sıkıntılı bence. Düşünen kişi de kendini güzel belli eder ve hissettirir. Zaten bunu ispatlama gerektiğimi de duymaz. Önemsiyor ise ona göre davranır bize. Böylelikle sorun hal olur.
    Tabi ki konu derin ve üzerine çok şey yazılabilir. Hatta her yorumdan bir paragraf çıkar. Nacizane anlatmak istedim. Beğenildi ise ne mutlu bana. Teşekkür ederim güzel yorumunuz ve düşünceniz için.
    Güzel duanıza da amin diyorum. Rabbim doğru ve dürüst insanları yanımızda tutsun. Bize gerçek anlamda değer veren ve önemsemeyen insanlar olsun. Mış gibi yapan ve sadece kendi çıkarlarını düşünen insanlardan da uzat etsin. Amin. Sevgiyle kalın. 😊

    YanıtlaSil
  9. amaniiin sevmesinleer düşünmesinler böyleee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de eksik kalsınlar bu konuda bi zahmet. 😊

      Sil
  10. Completamente de acordo com seus pensamentos e seu texto! Acho que pensar nos outros é, basicamente, empatia; algo que se faz cada vez mais necessário, neste mundo! Meu abraço, boa semana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Obrigado pelo seu lindo comentário. Estou feliz que você gostou. Com certeza, a empatia é essencial neste momento. Então que haja mais pessoas que pensem. Tenha uma boa semana. Fique com amor. 😊

      Sil
  11. you navigate through the complexities of this issue with clarity and empathy, acknowledging that while there may be different perspectives and motivations at play, genuine thoughtfulness is always preferable to superficial gestures...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. It definitely is. I agree with you. The true way of thinking reveals itself. It is also very good at empathy. Otherwise, it is nothing but deception. Stay with love. 😊

      Sil
    2. Ben her zaman kendi sevdiğim yemekle mutlu ediyorum kendimi ve sevdiklerimi

      Sil
    3. Ne güzel. Bence buda önemli ve gerekli. İnsan önce kendini sevmeli ve sonra bir başkasına sevgi duymalı. Yoksa pek gerçekçi olmaz. Ki yemeğin verdiği mutluluk bir başka. 😊

      Sil
  12. Evet, lütfen mış gibi yapmayalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok itici oluyor o zaman insanlar gerçekten. 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgililer Günü

Kadıköy Boğa Heykeli

Buz Prenses - Camilla Läckberg (Kitap)

Ağaç Ev Sohbetleri 223

Ömür Dediğimiz Nedir?

Yazı Yazmak!

Ağaç Ev Sohbetleri 221