Tanımadığı Bir İnsan Tarafından Kötü Davranışlara Maruz Kalmak!

Bir kimsenin sosyal ve ahlâk bakımından kınanan, onursuz ve aşağılık sayılan davranışları.
 

        Tanımadığı bir insan tarafından kötü davranışlara maruz kalmanın mantığı nedir sizce? Bunun akla yatkın bir açıklaması olabilir mi? Bana göre hayır. Buna uygun bir cevap bulamadığım gibi haklı bir sebepte göremiyorum. Bizzat yaşamış olmasam da şahit olduğum ve kesinlikle tahammül etmediğim bir olay üzerine bu konuda yazmak istedim. Bu bende o kadar kötü etki yaptı ki yaşayan insanı düşünemiyorum. Bende çaresini yazarak buldum.

        Olay basit şu tanımadığınız ve hiç hakkında bilgi sahibi olmadığınız birine bilinçli ki genel olarak bu böyle yapılır, belki de bilinçsiz olarak yapılan kötü davranışlar sonucu kendini kötü hisseden bir insan hakkında konuşmak istiyorum. Tanımadığı bir ortama giren ve yeni olduğu için adapte olma sıkıntı yaşayan biri olduğunu düşünün. Bu bizim içinde geçerli olabilir. Bir iş başvurusu olsun. Haliyle burada bulunduğunuz için biraz gerilmiş hatta birazda heyecanlanmış olabilirsiniz. Gittiniz ve oturup bekliyorsunuz. Bekleyiş esnasında kendinizle ilgili bilgileri aklınızdan geçirip ne konuşmanız gerektiklerinizi hesaplıyorsunuz. Siz aklınızda bunlar ile oturmaya devam ederken, orada çalışan bir kişi gelip durup dururken orada ne oturuyorsunuz diye biraz sinirli ve kızgın bir şekilde size soruyor? 

        İlk olarak sorum size cevabınız ne olurdu? O kişi de haliyle biraz şaşkın ve de anlayamadığı için iş görüşmesi için diye anlatmaya çalışıyor. O anki şaşkın tavrınız karşıdaki için yeterli bir sebep gibi daha da sinirli ve ''Ne için geldiğinizi biraz net söylesenize!'' diye ağır bir ithamda bulunuyor. O kişi zaten heyecanlı olup aynı zamanda sinirlenmeye başlar. Ama şöyle bir sorun var ki buraya gelme nedeni iş olduğundan biraz daha sakin kalmaya ve alttan almaya çalışır. Tabi bu ne kadar mümkünse. Bu uzar durur ve o alttan alır. Sonrasında karşısındaki kişi de kendini daha haklı görmeye ve mağdur durumdaki insan üzerine daha çok hâkimiyet kurmaya çalışır. Aslında gerçek çok faklıdır. Sonra bu kötü davranışlara maruz kalan kişi iş görüşmesine geçer. Bulunduğu ortam ve etki durumdan istediği gibi bir görüşme sağlayamaz. Bu da onun için olumsuz etkiye neden olur.

        Peki, sizce bunu hak etti mi? Hayır. Sadece karşısındaki insan yüzünden kötü etkilendi. Böyle insanlar yüzünden kötü bir gün geçirdiği gibi öz güveni de yıkıldı. Aynı zamanda sorunun kendisinde olduğunu düşünüp hayıflandı. Sorun onda ya da sizde değil. Sorun böyle düşüncesiz konuşmayı kendinde hak görende. Hatta bu yetmez gibi egosunu o kişi üzerinden yükseltmesinde. Kendi iç kötülüğünü karşısına yöneltmesinde. Daha nice nice şeyler söylenebilir. Sizin de muhakkak aklınıza bir kaç şey geliyordur. Böyle insanların düşüncesizlikleri yüzünden nice güzel yürekli insanlar üzülüyor ve yok oluyor. Bu duruma bir dur demek gerekiyor. Tepki göstererek ben buradayım diyerek. Tabi o anda var iseniz her zaman mümkün değil bu. 

        Benim şahit olduğum olayda orada olmam sadece bir tesadüf idi. Tabi bu tesadüf sayesinde o kişi için de bir şans oldum. Bu sayede o kişi bu kötü davranışlara birebir maruz kalmadı. Ama olmayabilirdim de. İşte o zaman çok yazık olurdu. Üzülen ve kırılan bir kalp dışında öz güven yıkıntısı olur. Buna hiç kimsenin hakkı yoktur. İnsan değerli ve değer görmelidir. Umarım böyle durumlar yaşanmaz ve kötü niyetli insan sayısı azalır. Hatta sıfırlanır diye umut ediyorum.

        Daha bilinçli ve daha duyarlı bir insan olmaya diyorum. Sağlıkla ve sevgiyle kalın.😊💜🌼

Yorumlar

  1. Üzülerek katılıyorum size. İnsanlar arasında bilmeden ve tanımadan da çekememe ve tuhaf davranışlar mevcut. Birinin kırılmasını önemsemeyen insanlar da var maalesef. Maruz kalınan bu durumu kesinlikle onaylamıyorum. Hiç hoş değil. Aynı zamanda üzücü bir durum. Ben yapmasam bile yapan ya da etkilenen birini görünce de üzülürüm. Fazla mi insanız biz acaba. Onlar ne düşündürüyor beni. Umarım bu türden insanlar azalır ve daha samimi ve iyi olanlar artar da onlardan bahsederiz. 😊

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle eğitim şart fakat nerde. Daha doğrusu bu eğitimi doğru şekilde alan yok. Ki ahlak dersi diye bir ders olmalı bence de katılıyorum. Yok diye biliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgililer Günü

Kadıköy Boğa Heykeli

Buz Prenses - Camilla Läckberg (Kitap)

Ağaç Ev Sohbetleri 223

Ömür Dediğimiz Nedir?

Yazı Yazmak!

Ağaç Ev Sohbetleri 221