Vegan Sosyal Medya Fenomeni Açlıktan Hayatını Kaybetti. (Haber)

Vegan sosyal medya fenomeni Zhanna Samsonova

        Bu yazıyı yazma nedenim haberlerde bu başlık ile karşı karşıya kalmam oldu. Oldukça dikkat çekici bir başlık olduğu muhakkak. Haber başlığından sonra haberi okumak istedim. Haber detayında vegan beslenme savunucusu olarak tanınan 39 yaşındaki sosyal medya fenomeni Zhanna Samsonova'nın, Güneydoğu Asya seyahatinde iken sadece egzotik meyve yiyerek beslenmesi sonucunda aç kalıp hayatını kaybettiği yazılıyordu. Oldukça şaşırdığım kesin.

        Sosyal medya fenomeni Zhanna Samsonova'nın beslenme şeklinde etin bulunmadığı ve sadece meyve ve ayçiçeği çekirdeği filizleri ile beslendiği belirtiliyor. Bu beslenme tamamen çiğ vegan bir diyet olarak bilinir. Düşününce aç kalması normal geliyor nedense. Yani benim gibi yemek seven biri için kesinlikle aç kalmak demek. Bu onayladığım bir şey olmaz. Ama sosyal medya fenomeninin bu yüzden hayatını kaybetmiş olması üzücü. Ne kadar doğru bilinmese de. Ailesi için zor durum. Sabır diliyorum.

        Peki vegan nedir? Çeşitleri var mıdır biraz bilgi vermek istiyorum. Konumuz bu olmuş iken detaylı bilgi vermem gerekiyor. Bu konuda biraz araştırma yaptım. Veganlık veya veganizm, bazı nedenler ile hayvan kökenli gıdaları ve diğer hayvansal ürünleri kullanmayı reddetmektir. Vegan olan kişiler, hayvan kullanımı yoluyla elde edilen gıdaları, giyecekleri ve diğer tüm yan ürünleri kullanmayı reddeder. Yemek için katılmıyorum, çünkü ben bir vegan olmadığım için, fakat giyecek noktasında bende katılıyorum. Özellikle şu hayvan derilerini kullanma veya kürk yapma konusunu onaylamıyorum ve doğru bulmuyorum. Bu nokta da vegan olabilirim. 

        1944 yılında, The Vegan Society'in kurucularından biri olan Donald Watson veganlığı şöyle tanımlıyor: ''Veganlık hayvanlar alemine dair sömürü ve zulmün tüm biçimlerini dışlamanın ve yaşamı gözetmenin yoludur. Et, balık, kümes hayvanı, yumurta, bal, hayvansal süt ve türevlerini dışlayıp bitkiler aleminin ürünleriyle yaşamak ve tamamen ya da kısmen hayvanlardan üretilen tüm ticari malların alternatiflerini kullanmak şeklinde pratiğe dökülür.''

        Vegan çeşitleri olarak üç grupta toplamak mümkündür. Bunlar;

  • Etik Veganlık; hayvanların insanlar tarafından kaynak olarak kullanılmasına karşı çıkarlar. Yani etik vegan olan kişiler sadece hayvansal ürünleri tüketmemekle kalmaz aynı zamanda hayvansal olan hiçbir ürünü de kullanmaz. Mesela hayvan derisinden veya kürkünden yapılan herhangi bir kıyafeti ve eşyayı giymez. Hatta deney için hayvanları kullanan ürünleri de kullanmazlar. Yemek için hayır, ama gerisi çok doğru bulduğum bir vegan türü açıkçası.
  • Çevreci Veganlık; hayvan haklarından ziyade hayvansal ürünlerin üretiminin çevreye vermekte olduğu zararlar üzerine odaklanmakta olan vegan türüdür. 
  • Sağlık Amaçlı Vegan Beslenme; hayvansal gıdaların insan bünyesine uygun olmadığı, sadece bitkisel gıdaları tüketenlerin daha sağlıklı oldukları yönünde fikirlere dayanarak veganların beslenme biçimini sağlık amaçlı olarak hayatında uygulayan kişiler için kullanılan bir tanımdır. 
        Vegan hakkında daha detaylı bilgiler mevcuttur. Bunları araştırıp size uygun mu değil mi bakabilirsiniz. Bana göre her şeyin fazlası zarardır. Evet çok tüketmek doğru değildir belki, fakat bu hiç tüketmeyeceğiz anlamına gelmiyor. Et olmadan da olmaz. Her besinden biraz biraz alıp daha sağlıklı bir yaşam biçimini kabullenmek daha doğru olur diye düşünüyorum. Sadece et olmayacağı gibi sadece bitki ile de beslenmek yeterli olmayacaktır. Her şeyin var olmasında bir neden vardır. Bu yüzden hepsinden biraz biraz yemek daha güzel ve daha doğru olur. Ben yemek konusunda ayrım yapma taraftarı değilim. Birde ete karşı ayrı bir düşkünlüğüm var iken bu vegan konusu bana uymadı biraz. Vegan olan arkadaşlar sizde beni anlayın. Et yemek farklı bir duygudur. Fakat vegan olan insanlara da saygım sonsuz. Herkes istediği gibi yaşar ve istediğini yer veya yemez. Bu konuda sonsuz özgürüz. Sağlıkla ve sevgiyle kalın. 😊💛🌼  

Yorumlar

  1. Uy pobrecita yo creo que uno debe nutrirse bien y si me da pena los animales. Nuestra debe ser balanceada. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Exacto, yo también estaba muy triste. Pero comer sano es lo mejor y lo mejor. Gracias, te mando un beso. 😊

      Sil
  2. bizim ülkede de vegan olmak ne zordur herhalde :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgililer Günü

Kadıköy Boğa Heykeli

Buz Prenses - Camilla Läckberg (Kitap)

Ağaç Ev Sohbetleri 223

Ömür Dediğimiz Nedir?

Yazı Yazmak!

Ağaç Ev Sohbetleri 221