Aile Ne Demektir?

Aile; “Evlilik ve kan bağına dayanan, karı, koca, çocuklar, kardeşler arasındaki ilişkilerin oluşturduğu toplum içindeki en küçük birlik, aynı soydan gelen veya aralarında akrabalık ilişkileri bulunan kimselerin tümü. Birlikte oturan hısım ve yakınların tümü.

        Aile ne demektir? Çok basit bir soru bu aslında. Tabi bunu cevabını bilen için geçerlidir. Aile, evlilik ve kan bağına dayanan, karı, koca, çocuklar, kardeşler arasındaki ilişkilerin oluşturduğu toplum içindeki en küçük birlik demektir. Aynı soydan gelen veya aralarında akrabalık ilişkileri bulunan kimselerin tümü de demektir. Birlikte oturan hısım ve yakınların tümü demektir. 
        Peki aile olmak ne demektir? Buna cevaplarımız var mıdır? Herkes aile olmayı başarabilir mi? Bunun cevabına hem evet hem hayır demek doğru olur sanırım. Aile gibi görünüp ama aile olmak adına en ufak bir şey yapmayan o kadar çok insan var ki, aile demeye bin şahit gerekiyor. Aile değeri çok farklıdır ve önemli bir durumdur bana göre. Aile deyince akan sular durmalıdır bana göre. Peki bu herkes için geçerli olabilir mi? Hayır tabi ki. Aile olmak tek taraflı olunan bir şey değildir. Bütün aile bireylerin birlikte aynı duyguları paylaşmaları gerekiyor. Bu sevgi olur, saygı olur ve de birliktelik olur. Gerisi kendiliğinden gelir.
        Ailen olunca her zaman dayanağın olur ve kendini yalnız hissetmezsin. Fakat ailen yoksa bu dünya daha yalnız bırakır seni. Kimsesizlik duygusunu o zaman yaşarsın sanırım. Ailesi olan ve gerçekten aile olmayı başaran kişiler benim ne demek istediğimi anlayacaktır. Olmayan için söylenecek bir söz bulamıyorum. Nasiplerinde yok demek ki diyorum. Yorumsuz kalınan yerdeyim. Ama aile var iken görünmeyen veya ailenin varlığını hissetmeyen kişiler için de durum daha kötüdür. Olmayan yoktur der geçer. Ama var olup hiç hissettirmeyen aile durumu kötüdür. Daha çok dokunur insana. Az önce bir video izledim ve etkisini hala hissediyorum. Sonra da bu yazıyı yazma ihtiyacı hissettim. 
        Aileniz var ise ve hala hayatta iken, sağlıklı oldukları zamanlarda ise kıymet bilin derim. Sonradan pişmanlığın pek anlamı yoktur. Her zaman söylediğim ve çok sevdiğim bir söz vardır; ''Değer vaktinde bilinmelidir. Kaybettikten sonra değil.'' Bu yok ise çok önemli değildir sonra inanın. İstediğinizi yapın geri alamazsınız zamanı. Aile için öncelik sevgidir doğru bende kabul ediyorum. Ama bence sevgi kadar saygı da gereklidir. Hatta sadakatte gereken bir şeydir. Bunlar olmaz ise o zaman tam olarak bir aileyim demeniz mümkün değildir. Aile güzel ve kutsal bir şeydir bence. Varlıklarına binlerce şükür sebebidir. Ne mutlu ailesine olana.
        Peki, aile yok ise ne yapılabilir. İnanın buna verebileceğim bir cevabım yoktur. İnsan sevdiğine kırılır derler. Gerçekten insan ailesine kırılıyor ise ne yapabilir ya da ne yapmalıdır? Fikri olan var mı? Bir de üzülerek bunu yaşayan var mıdır? Umarım yoktur desem de bunun mümkün olmadığını biliyorum. Malum illa bir sorun çıkar ve aile dağılabilir. Biz buna engel olmak isteriz. Ya gücümüzü aşarsa bu durum. Hatta gücü geçtim bizi yok ediyor ise ne yapılabilir ki? İnceldiği yerden koparmak doğru mudur sizce? Dayanmak ve savaşmak gerektiğine inanıyorum. Elinden geldiğince çabala ve hala olmuyor ise yapacak pek bir şey yoktur sanırım. 
        Geçen muhabbetler arasında yaşlanan anne ve babalara bakmayıp huzur evlerine bırakılır üzerine konuştum. Bu durum da beni oldukça etkiliyor. Bir insan nasıl bunu yapabilir diyorum. Sonra ileride acaba ben de mi diye cümlenin devamını getirmek istemiyorum. Çünkü bu şeyi doğru bulmuyorum. Olmaması gereken bir şeydir bu bana göre. Ama yaşanıyor mu evet hem de çok fazla. Bir başka zaman orada yaptığım ziyaret üzerine bir yazı yazacağım ve etkisi daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum. Aile hassas olduğum ve önem verdiğim bir konu. Herkesin bu nokta da dikkat etmesini isterim. Çünkü yerleri inanın doldurulmuyor. En önemlisi de varken kıymetlerini bilin. Sonra pişman olmayın. Güzel ve mutlu bir ailede yaşamanızı dilerim. Ailesi olmayan da ilerde kuracakları aileleri ile mutlu olmalarını dilerim. Aile olmak bizim elimizde unutmayalım. Aileyi yıkmak gibi aileyi toparlamakta bizim elimizde. Sevgimiz, huzurumuz ve sağlığımız daim olsun. Mutlu kalın. 😊💕🍀
        Aile üzerine söylenecek cümleleri sıralamak isterim. Belki biraz daha anlaşılır önemi. Aile;
  • Sevginin en güçlü halidir aile olmak. Aynı zamanda en büyük zenginliktir aile.
  •  Aile, her türlü iyilik ve kötülüğün öğretildiği bir okuldur. Ne öğretir isen onu yaşarsın.
  •  Hiçbir insan, iyi eğitilmiş bir aile kadar önemli bir miras bırakamaz. Buna kesinlikle katılıyorum. En büyük mirasımız ailedir.
  • Aile yıkılmaz bir kale, dertleri alan bir paratonerdir.
  • Aile toplumun özüdür. Onu tahribe yönelen her şey toplumun da tahribine yönelmiş demektir.
  •  Aile, çocuklarının eve geri gelmelerine izin veren tek canlıdır. 
  • Ailesine bağlı olan, vatanına da bağlı olur.
  • Aile bağları o kadar ağırdır ki taşımak için iki kişi gerekir, hatta üç. Tek olmaz.
  •  Seni bu hayatta, annen kadar sevecek ve baban kadar merak edecek hiç kimse yoktur! Bu gerçeği hiç unutmamak gerekir.
  • Her aile bir tarihtir. Hatta okumasını bilene göre bir destandır. 
  • Aile bağların sağlamsa, ayak bağı olanları umursama. Bu sözü tuttum. 😉😊
  • Sizin hayırlı olanınız aile efradına hayırlı olanınızdır. (Hadis-i Şerif)

Yorumlar

  1. ah ne güzel yazmışsın. aile iyi ki var vallahi yoksa çok yalnız olurduuuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmene sevindim. Evet çok şükür yoksa çok yalnız kalırmışız.😊

      Sil
  2. Buena reflexion sobre la familia. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. La familia es importante y siempre valiosa. Yo también te envié un beso. 😊

      Sil
  3. Harta yang paling berharga adalah keluarga👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya betul betul. Itulah sebabnya perlu mengetahui nilainya. 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgililer Günü

Kadıköy Boğa Heykeli

Buz Prenses - Camilla Läckberg (Kitap)

Ağaç Ev Sohbetleri 223

Ömür Dediğimiz Nedir?

Yazı Yazmak!

Ağaç Ev Sohbetleri 221