Geçmiş Yaşamlar (Film)

Birinin ailesi Güney Kore'den göç ettikten sonra iki çocukluk arkadaşı ayrılır. Yirmi yıl sonra, kader, aşk ve hayatı oluşturan seçimler kavramlarıyla yüzleşirken bir haftalığına New York'ta yeniden bir araya gelirler.

        Geçmiş Yaşamlar (Past Lives) (2023 - 8,1)

        Film 2023 yılı Güney Kore yapımıdır. Filmin türü dram ve romantik olarak karşımıza çıkıyor. Filmde birbirine derinden bağlı iki çocukluk arkadaşı olan Nora ve Hae Sung ile aralarındaki arkadaşlığı konu alıyor. Nora'nın ailesinin Güney Kore'den göç edip gidince iki arkadaş ayrılmak zorunda kalır. 12 yıl sonra tekrar görüşürler. Fakat bu görüşmeden de bir şey olmaz ve yine 12 yıl görüşmezler. 24 yıl aradan sonra ilk kez New York'ta bir araya gelirler. Film bu çerçevede üç bölüm gibi görülür. Dikkat çeken bir konusu var. Sevgi ve aşk üzerine duruluyor.  

      Film yönetmeni kimdir?

        Celine Song

        Filmin yaş sınırı nedir?

        Film yaş sınırı olarak +13 olarak gösteriyor. Ailecek izlenilecek bir film. Çocuklar içinde uygun aslında ama tabi anne babaları yanında iken izlenmesi tercih ediliyor.  

        Film kaç saat?

        Film 1 saat 46 dakika sürüyor. 

        Filmin ana konusu nedir?

        Filmde kimlik, kültürel bağlar ve köksüzlük üzerine ele aldığı bir hikâyeyi üç zaman diliminde anlatıyor. Hikâyenin başında iki çocuk olan Nora ve Hae Sung Güney Kore'de doğup arkadaş olmuşlardır. İkisi arasında derin bir arkadaşlık vardır. Birbirlerinden hoşlanırlar fakat itiraf etmezler. İkisi arasında sürekli bir çekişme ve rekabet olur. Tabi baskın olan taraf Nora'dır. Nora'nın hayali büyüyünce Hae Sung ile evlenmektir. Fakat hayatları bir anda değişime uğrar ve ayrılmak zorunda kalırlar. 
        Nora'nın ailesinin New York'a taşınması gerektiğinden ikili ayrılmak zorunda kalırlar. İki çocukta bu duruma çok üzülür fakat ellerinden bir şey gelmez. Nora'nın ailesi ülkeyi değiştirdikten sonra isimlerini de değiştirmek zorunda kalırlar. Aradan geçen zaman ile artık kimlikleri New York olur ve sanki daha önce hiç Güney Kore'ye ait değilmiş gibi hissederler. Bir ara annesi ile konuşur iken çocukken hoşlandığı çocuk gelir aklına ve sosyal medyadan onu araştırmak ister. İsmini bulur ve yazar. Aradan on iki yıl geçmiştir. Sonra fark eder ki Hae Sung onu aramaktadır. Babasının filmlerine yorum olarak onu bulmasını istemiştir. Nora dayanamaz ve ona yazar. Mesajlaşma konuşmaya dönüşür. İkili uzunca zaman görüntülü konuşmaya başlar. Hae Sung mühendislik okur. Hala Güney Kore'dedir. İkili görüşmek üzerine konuşur fakat bunun erken olma durumu yoktur. Nora artık görüşmeye biraz ara vermek istediğini söyler. Hae Sung'un hoşuna gitmese de yapacağı bir şeyi yoktur.
        İkili görüşmeye ara verir ve Nora tatile gider. Orada tanıştığı bir Amerikalı ile yakınlaşıp sevgili olur daha sonra da evlenir. Hae Sung'ta yeni kız arkadaş edinir. Aradan yine yıllar geçer ve tam on iki yıl sonra Hae Sung New York'a tatile gider. Bir haftalığına buraya gelse de hava çok kötü yağmurlu olduğundan ilk bir kaç gün dışarı çıkamaz. Daha sonra Nora ile görüşür. Sonra da kocası ile tanışır. Tatil biter ve ayrılık başlar.   
        Filmin oldukça etkileyici bir konusu var. Film genel olarak biraz ağır aslında. Hatta izlenip beğenmeme durumu da fazla olabilir. Tabi izlenme ve değerlendirmesi yüksek o başka. Filmden ziyade konunun derinliği beni etkiledi. Konu o kadar güzel ve derinden işleniyor ki. Fark etmemek elde değil. Seven iki kişinin bir türlü kavuşamamasına mı üzülsek ya da Hae Sung'un naifliğine mi bilemedim. Özellikle seven erkek tarafın duygusal etkisi beni etkiledi. O kadar zor bir durumda olduğunu fiziksel olarak ve mimikleri ile gösteriyor ki insan üzülüyor ona. Kadının da sevmesine rağmen ona gitmek için bir nedeninin olması gerçekten üzücü. Arada bir de kadının evli olma durumu var. Böyle düşününce seven sevdiğine kavuşmuyor maalesef. 
        Sevginin daha doğrusu sevip de kavuşmamanın ne kadar zor olduğunu gözler önüne seriyor. İzlerken onların duygularını yaşıyor insan resmen. Sevdiğine kavuşmamış gibi üzüldüm bende. Bu beni etkiledi. Sanırım tam içine aldı film beni bu yüzden sevdim ve etkilendim. Birde bu film deyip geçemiyorum. Çünkü buna benzer gerçek o kadar hikâyelerimiz var ki aklıma onlar gelince daha da üzüldüm. Bu film hadi geçtim ama ya gerçekte buna benzer duygular yaşayan insanlar ne yapacak. Kocaya da üzüldüm karısını çok seviyor ama kıyamıyor. Gitse ne diyecek gitmese bilmiyor. Ayy zor durum. Umarım bunu kimse yaşamaz. Üçü içinde kötü durum idi. Bu yönden film izlenmeli ve o duyguyu almalısınız diyorum. Bana güzel geldi ve fark etmemi sağlayan bir kaç nokta oldu. Size de tavsiye ederim. İyi seyirler dilerim. Sevgiyle kalın. 😊💚🌼 

Yorumlar

  1. Gracias por la reseña. Tomó nota. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. De nada, espero que lo pases bien. Yo también te envié un beso. 😊

      Sil
  2. yakınlarda izledim ve çok etkilendim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Etkileniyor insan. Beğendim bende konu bakımından. 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgililer Günü

Kadıköy Boğa Heykeli

Buz Prenses - Camilla Läckberg (Kitap)

Ağaç Ev Sohbetleri 223

Ömür Dediğimiz Nedir?

Yazı Yazmak!

Ağaç Ev Sohbetleri 221