Ağaç Ev Sohbetleri 228

Ağaç Ev Sohbetleri, her hafta bir sohbet konusu belirlenip o konu hakkında duygu ve düşüncelerini yazıyorsunuz. Bu etkinliğe ilk kez katılıyorum. Fakat oldukça dikkatimi çekti. Bakalım nasıl devam edecek. Bunu ilerleyen zaman içerisinde görmek mümkün. Sizde bir blog yazarı iseniz ve haftalık konular hakkında yazmak isterseniz etkinliğe katılabilirsiniz.

       Ağaç Ev Sohbetleri, her hafta bir sohbet konusu belirlenip o konu hakkında duygu ve düşüncelerinizi yazıyorsunuz. Sizde bir blog yazarı olarak bu etkinliğe katılmak isterseniz, haftalık konular hakkında yazarak veya haftalık bir konu belirleyerek dahil olmanız yeterlidir.

        Bu haftanın konusuna gelirsek;

        "Bir ülkede çalışan kesim çalışmayan kesimin giderlerini vergileri ile karşılamalı mı?"

        Yardıma ihtiyacı olan birilerine yardım etmenin doğru olduğuna inanıyorum. O kişi yaşlıdır ve gelir kaynağı yoktur. Bu kişiye vergin ile destek olmakta sakınca yoktur. Aynı zamanda çalışır bir durumu yoktur. Bedensel bir engeli vardır. O zamanda yardım etmek gerekiyor. Fakat gayet sağlıklı olup ve keyfi çalışmıyor ise bu noktada yardımcı olmak yerine daha çok zarar veririz.
        Kişi bilinçli çalışmadığında ona yardım etmek ister isek o zaman o çalışmayı hiç bir zaman düşünmez. Hatta birilerinin ona yardım etmesini hak görür kendinde. Bu iyi bir şey olmaz. Hem kendi açısından hem de bizim açımızdan. Daha sağlıklı bireyler olmamız için gerçekten yardıma ihtiyacı olan birilerine yardım etmemiz gerekiyor. Yoksa tam tersi ihtiyacı olan birine yardım etmemiş oluruz. Bu da çok kötü sonuçları neden olabilir. 
        Daha gelişmiş ülkelerde yardımlaşmanın ve eşitliğin daha önemsediği bir gerçektir. Bu konuda onlar gibi olmak gerekiyor. Birileri zorda iken yardım eli uzatmak gerekiyor. Çalışamayan, evsiz kalanlar veya yaşlı olan insanlara yardımcı olmak gerekiyor. Aslında bunu vergimiz ile değilde daha sağlıklı bir proje ile de yapılabilir. O zaman belki daha iyi sonuçlar elde edilir. Bu noktada ülkenin genelinde olan ve bunu takip etmesi gereken bir proje gerekli. Bunu da ancak devlet eli ile yapmak mümkündür. Başka türlüsü pek sağlıklı olmaz ve belirli kesimler yararlanır. 
        Birde bu uygulandığında gerçekten ihtiyacı olan birine yardım etmek gerekiyor. Yoksa çalışmak istemeyen biri için güzel seçenek olarak görülebilir. Bu da onu daha da tembel yaşamaya iter. O zamanda birilerinin sırtından geçirmenin güzelliğini kabul eder ve çalışmaz. Bu tür örnekler artıkça da kimse çalışmadan para kazanmanın daha güzel olduğunu düşünmeye başlar. Bu da ilerde ekonomiyi bozmaya ve gelir kaynaklarının düşmesine neden olur. Bu yüzden dikkatli olunmasında fayda var.
        İşsiz birine para yardımından çok iş yardımında bulunmak gerekiyor. O zaman o kişinin hayatına olumlu bir etki yapmış oluruz. Her zaman para ile destek olunmaz bunun daha farklı yolları vardır. Bunları tespit etmeli ve ona göre hareket etmeliyiz. Bu konuda hepimize görev düştüğüne inanıyorum. Ama öncelikle bunun devlet ile olması daha sağlıklı. Çünkü her kesime ulaşmasını ve daha kapsamlı olmasını ancak devlet eli ile yaparsak mümkün. Umarım gerçekten ihtiyacı olanlara yardım ederiz. Birde her türlü ihtiyaca karşılık vermek daha doğru olur. 
        İnsanların daha mutlu ve daha sağlıklı yaşadığı bir ortam olması şart. Kimsenin kimseye ihtiyacı olmadan düzen içinde yaşanmasını dilerim. Umarım şu ekonomik sorun da hal olur ve ülke genelinde daha rahat yaşamaya başlarız. Daha rahat bir yaşam diliyorum. Sevgiyle kalın.😊💜🍀

Yorumlar

  1. Sonando egoísta. No porque termina siendo botín político . O al menos eso pasa en mi pais con el seguro medico y cuando uno lo necesita es muy malo. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Exactamente. Es decir, no sería una decisión lógica ayudar a personas que no trabajan con un propósito. Yo también te envié un beso. 😊

      Sil
  2. herkese iş bulmalııı eveeet :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgililer Günü

Kadıköy Boğa Heykeli

Buz Prenses - Camilla Läckberg (Kitap)

Ağaç Ev Sohbetleri 223

Ömür Dediğimiz Nedir?

Yazı Yazmak!

Ağaç Ev Sohbetleri 221